Hogyan generálj limitált ajánlattal több millió forintot éttermednek?

A limitált ideig elérhető ajánlatokkal új vendégeket csábíthatsz az éttermedbe és növelheted a bevételed. Előnyük, hogy többféle megvalósítási módszer áll a rendelkezésedre és csak a fantáziád szab határt annak, hogy miként vezeted be a promóciókat. Fogadd meg tanácsainkat, és tervezd meg saját, egyedi ajánlataidat, melyekkel új lendületet adhatsz éttermed forgalmának és jelentős összeggel növelheted a nyereségedet!

Miért fontosak a korlátozott ideig tartó éttermi ajánlatok?

A korlátozott időre szóló ajánlatok lehetőséget biztosítanak a vendégeknek arra, hogy igazán különleges élményben lehessen részük, az éttermek pedig nagyobb forgalmat és bevételt generálhatnak általuk. Ismerd meg a limitált éttermi ajánlatok mellett szóló érveket!

Új vendégekre tehetsz szert

A megfelelően megfogalmazott és meghirdetett éttermi ajánlat az egyik legjobb módja annak, hogy új vendégeket csábíts az éttermedbe. Azok az emberek, akik még nem próbálták ki az ételeidet nagyobb kedvet kapnak a látogatásra akkor, ha kihagyhatatlan lehetőséget kínálsz nekik. Az ajánlat lehet kedvezmény, ajándék ital vagy akár egy különleges étel is, melyet csak rövid ideig kóstolhatnak meg.

Növelheted az ismertséged

A korlátozott ideig elérhető ajánlatok gyakran futótűzként terjednek a közösségi médiában és a személyes beszélgetések útján. A különleges akciókat és ételeket hamar felkapja a közönség, így minimális befektetéssel a rivaldafénybe kerülhet az éttermed. A médiafelületek nyújtotta lehetőségek kihasználása kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ajánlatod révén az éttermed ismertségre tegyen szert. Néha egy jól megkomponált ételfotó vagy videó is elég lehet ahhoz, hogy az emberek beszéljenek az éttermedről és feléleszd bennük az érdeklődést. Az új ételek valós tesztelése előtt keltsd fel vásárlóid figyelmét, indíts szavazást a Facebookon vagy a TikTok-on, hogy kideríthesd, milyen ételeket kóstolnának szívesen. Ha nincs ötleted, hogyan tehetnél szert népszerűségre a TikTokon, olvasd el cikkünket, melyben hasznos tippeket osztunk meg!

Új ételeket tesztelhetsz

Az új menüelemek bevezetése gyakran költséges az éttermek számára, hiszen teljesen új alapanyagokat kell kis mennyiségben beszerezniük és sosem lehetnek biztosak abban, hogy az új alkotások beváltják a hozzájuk fűzött reményeket. A korlátozott ideig érvényes ajánlatok lehetővé teszik az éttermek számára, hogy kipróbálják az újonnan megalkotott fogásaikat éles helyzetben, és felmérjék, hogy az adott étel mennyire nyeri el a vendégek tetszését. A limitált ideig elérhető ajánlatok segítenek abban, hogy valós képet kapjuk egy-egy étel jövőbeli népszerűségéről és rentabilitásáról. Az ajánlat lejártával az étel által generált forgalom és a fogyás alapján megalapozott döntés hozható arról, hogy az új étel helyet kaphat-e az állandó étlapon, vagy tovább kell folytatni a tesztelést újabb ételkreációkkal.

Írtunk egy cikket a profitnövelő kis étlap összeállításáról, olvasd el ezt is!

Hűségessé teszi a törzsvendégeket

Idővel minden étterem rendszeresen visszajáró vendégeket üdvözölhet az asztalainál, akik rajonganak az általuk készített ételekért. A korlátozott ideig elérhető ajánlatok, nemcsak új vendégeket csábítanak az éttermedbe, de a törzsvendégeidet is boldogabbá és gyakoribb vendégekké teszik. A promóciók és kedvezmények segítségével fenntarthatod meglévő vendégeid érdeklődését és fokozhatod a hűségüket azáltal, hogy mindig valami új étellel vagy kihagyhatatlan akcióval, esetleg hűségprogrammal kedvezel nekik.

Növeli a haszonkulcsot

A rövidtávú éttermi ajánlatok bevezetésének leggyakoribb oka a napi bevétel növelése. A profit tovább növelhető, ha kedvező áru alapanyagok felhasználásával készítjük a limitált ideig elérhető ételeket és italokat. Kiváló példa erre nyáron az üdítőknél magasabb áron kínált házi limonádé, mely sokkal kívánatosabb a megszokott ízeknél. Az ajánlat csábító a vendég számára, a felár miatt pedig magasabb nyereségre tehetünk szert. Az Orsys Éttermi Szoftver segítségével minden egyes tétel esetében látható az alapanyagok beszerzési ára, nyomon követhető az ételekhez felhasznált mennyiség és annak értéke, így jobban tervezhető a menüsor és maximalizálható a profit.

Csökkenthető az ételpazarlás

A limitált ajánlatok előnye, hogy a lejárathoz közeledő alapanyagok időben felhasználhatók és így nem végzi az étel a szemétben. A túlrendelés még ma is gyakori probléma az éttermeknél, ami az alapanyagok felhalmozódásához és azok megromlásához vezet. Az Orsys Éttermi Szoftver készletkezelő funkciójának segítségével nyomon követhető az aktuális raktárkészlet, és az alapanyagok fogyásának üteme a beállított receptúrák alapján, ezáltal racionálisan tervezhető a következő rendelés időpontja és a szükséges alapanyag-mennyiség. A korlátozott ideig tartó akciók pedig hozzájárulnak a meglévő raktárkészlet kipörgetéséhez, így elkerülhető az ételpazarlás és csökkenthetők a kiadások.

Növelhető az exkluzivitás

A fogyasztók számára nagyon fontos, hogy olyan egyedi összetevőkkel és ételekkel találkozzanak az étlapodon, amit nem kaphatnak meg bárhol. A korlátozott ideig elérhető ajánlatok lehetővé teszik, hogy időnként meglepd valami különlegességgel a vendégeidet, és a hétköznapi ételeket is exkluzív fogássá varázsold. Még a legegyszerűbb krémlevest is vonzóvá teheted pár csepp szarvasgombaolajjal, vagy házi zöldség chips-szel, ha csak rövid ideig elérhető az étlapon.

Hogyan vezesd be a korlátozott időre szóló éttermi ajánlatokat?

A korlátozott ideig elérhető éttermi ajánlatok sikeressége számos tényezőtől függ, többek között attól, hogy mennyire illik az étterem koncepciójába, meddig él az ajánlat, hogyan épül fel és hogyan kommunikáljuk az eseményt potenciális vendégeink felé. Összegyűjtöttük számodra a legfontosabb praktikákat, melyek segítenek a jól működő ajánlatok megtervezésében és megvalósításában.

Határozd meg az időtartamot

A limitált ideig elérhető ajánlatok optimális időtartama függ az elérni kívánt céltól és az általunk kialakított koncepciótól. A korlátozott ideig elérhető ajánlat tarthat akár néhány napig, például Valentin-nap alkalmából, vagy a felhalmozódott raktárkészletek kisöprése céljából, felölelthet egy teljes évszakot a szezonális menüsor esetében, de maximum fél évig tartson, különben veszít a varázsából. Általánosságban a jól átgondolt limitált ajánlatok 2-3 hónapig élnek. Ez az időtartam elegendő ahhoz, hogy az érdeklődők kipróbálhassák az új ízeket, az éttermi szoftvered pedig kellő mennyiségű adatot gyűjthessen az értékes statisztikákhoz, melyek a jövőbeli döntéseidet és a folyamatok javítását segítik. A rövid ajánlat lejártát követően várj legalább 1-2 hónapot, mielőtt megint újítással állsz elő, hogy vendégeid jobban értékeljék az új ajánlatokat, és ne keltsd bennük azt az érzést, hogy folyamatosan változik a kínálatod.

Fókuszálj az ajánlat rövidségének kiemelésére

A limitált ajánlatok egyik legnagyobb vonzereje az időbeli korlátjuk. Minél rövidebb ideig tart az ajánlat, annál jobban ösztönzi a fogyasztót arra, hogy asztalt foglaljon és mielőbb kipróbálja az új ételt. A gondolat, hogy lemaradhat egy ízélményről vagy különleges fogásról, cselekedésre fogja sarkallni, és sürgetve érzi magát. A promóciós anyagokon, online hirdetésekben hangsúlyozd ki az ajánlat kezdő és befejező dátumát, hívd fel a vendégek figyelmét arra, hogy szűkös idő áll rendelkezésre az újdonságok kipróbálására és a későbbiekben nem pótolható az élmény!

Korlátozd az elérhető mennyiséget

Az ügyfelek érdeklődésének felkeltésének másik módja, ha a termékek és ételek elérhető mennyiségét korlátozod. Ennek hasonló a hatása, mint az időbeli sürgetésnek. A vendég különlegesnek érezheti magát, ha hozzájuthat a különleges ételhez. A promóciós anyagokban használj olyan kifejezéseket, mint az “Amíg a készlet tart.” vagy már csak “X darab vagy adag érhető el.”, ezzel is ösztönözheted a fogyasztót arra, hogy minél előbb rendelést adjon le, vagy személyesen ellátogasson az éttermedbe. Kiváló példa lehet erre az, ha a cukrászod egy igazán különleges desszertet készít, ami nem képezi az állandó kínálat részét, te pedig körítesz mellé egy történetet, ami izgalmassá és vonzóvá teszi az édességet. Az exkluzivitás miatt bátran értékesítheted a limitált mennyiségben elérhető desszertet a szokottnál magasabb áron, így még több nyereségre tehetsz szert!

Tervezd meg a kínálatot

A korlátozott ideig tartó éttermi ajánlatoknál rendkívül fontos, hogy szűk kínálattal célozzuk meg a vendégeket. A rövid étlapokhoz hasonlóan ezeknél az ajánlatoknál is elengedhetetlen, hogy segítsük a vendég döntését azzal, hogy kevés lehetőséget kínálunk fel. A limitált ajánlatok során maximum 2-3 új ételt, különlegességet vagy szezonális fogást ajánljunk az érdeklődőknek. Ha háromnál több ételt kínálsz, azzal nehezíted a választást és a bőség zavarába sodrod a vendéget, ha pedig csak egy új ízt kínálsz, azzal valójában nem ösztönzöd igazi döntésre a fogyasztót és nem éred el a kívánt hatást, azaz nem teszed kellően vonzóvá az éttermed. Törekedj arra, hogy az új ételek, a limitált ideig tartó ajánlatban szereplő fogások nagyon különböző ízvilágot képviseljenek, hogy minél szélesebb körnek felkelthesd az érdeklődését és lehetőséget adj a választásra.

Emeld ki a szezonális ízeket

A fogyasztói preferenciák az évszak függvényében változnak. A sikeresen működő korlátozott éttermi ajánlatok figyelembe veszik az évszakok és az ünnepek sajátosságait, és legalább negyedévente követik a trendeket. Halloween idején a sütőtökös fogásokkal, Márton-napon a libás ételekkel nem lehet melléfogni, nyáron a hideg, mentás eperleves csábítóbb lesz, mint a nehéz és fűszeres marhapörkölt, ami viszont télen nagyon népszerű. A szezonális étlap frissítés némi kreativitást igényel, de a befektetett energia mindig megtérül, hiszen az évszakban olcsón elérhető, helyben termett, friss zöldségeket, gyümölcsöket építjük be az ételekbe, ezáltal gazdaságosabban készíthetjük el a korlátozott ideig tartó ajánlat kreációit.

Kövesd az éttermed koncepcióját

A vendégeid nagy valószínűséggel a tőled megszokott típusú ételeket keresik, amikor nálad étkeznek. Egy olasz ételekre specializálódott étteremben jól működhet egy új összetevőkkel készülő tésztaétel, de egy hamburger a limitált ajánlatok között nem fogja felkelteni az érdeklődést, hiszen a vendégeik többsége olasz ízekre vágyik, amikor hozzád látogat. Ragaszkodj az éttermed tematikájához akkor is, amikor korlátozottan elérhető ajánlatokkal állsz elő!

Ismerd a vendégköröd

A limitált ajánlatok megalkotása előtt gondold át, hogy ki a célközönséged! Kik járnak hozzád? Többségében nők vagy férfiak, családok, fiatalok vagy idősek? A vendégeid demográfiai megoszlása segíthet abban, hogy eldöntsd, milyen típusú ajánlatok működhetnek a leginkább. A fiatalok körében jól működhetnek a kedvezmények és a trendi, látványos ételek, míg a jómódú rétegnél a prémium összetevők és a specialitások hozhatják meg az áttörést.

Tervezed meg az árazási stratégiát

Győződj meg arról, hogy korlátozott ideig tartó ajánlatot helyesen áraztad be és valóban ösztönzi a vendégeidet a fogyasztásra. Éttermek esetében a vendégek igencsak árérzékenyek, egy jó ajánlat, például ajándék üdítő vagy desszert sokat segít a döntés meghozatalában. Az szezonális ajánlatokat kínálhatod fogásonként meghatározott áron, de érdemes menüben kedvezőbb áron kínálni, így jó eséllyel dönt a három fogásból álló ajánlat együttes megrendelése mellett, ami magasabb bevételt jelent, mint egyetlen fogás elfogyasztása.

Figyeld a statisztikákat

A limitált ajánlatokat nem elég elindítani és lezárni! A köztes időszakban folyamatosan követned kell, hogy mi történik az éttermed forgalmával, hogy működik a szezonális étlap vagy az akció. Kövesd nyomon, hogy mennyi pénzt keresel a limitált ételek eladásával, melyik fogás mennyi hasznot hajt és hasznosítsd ezeket az adatokat. Az Orsys Éttermi Szoftver egyedülálló, részletes és interaktív statisztikákat biztosít számodra, melyekből könnyen kinyerheted a számodra igazán fontos adatokat és levonhatod a megfelelő következtetéseket. Statisztikák nélkül nincs értelme időt, pénzt és energiát áldozni az éttermi aktivitás növelésére, hiszen enélkül nem tarthatsz a kezedben hasznos tudást, nem tökéletesítheted a következő ajánlataidat.

Legyél különleges

Rengeteg étterem él a korlátozott ideig tartó ajánlatok lehetőségével, ezért neked ki kell tűnnöd közülük. Az egyforma ajánlatok és a hasonló ételek nem motiválják a vendégeket arra, hogy nálad költsék el a pénzüket. Találj ki olyan ételeket és koktélokat, amiket a konkurencia nem tud lemásolni és egyediséget kölcsönöz az üzletednek. A különleges és újszerű ajánlatok kiemelnek a versenytársak közül és segítenek felismerhetővé tenni az éttermed.

Esettanulmány

Ahhoz, hogy pontosan szemléltetni tudjuk a limitált ajánlatok működését megosztjuk veled az egyik Partnerünk történetét, aki a mi javaslatunkra új ételeket vezetett be a kínálatába.

Péter, a Pizzériája fellendítése céljából fordult hozzánk tanácsért. Az étterem már elég régóta működött, ám nagyon lassan fejlődött, az áttörés úgy tűnt hosszú ideje várat magára. Azt javasoltuk neki, hogy limitált ideig vegyen fel két teljesen új, a megszokottaktól merőben eltérő pizzát az étlapjára. A választás egy amerikai BBQ ízvilágú hagymás, paprikás pizzára és egy francia ihletésű, klasszikus camembert sajtos pizzára esett, melyeket sebtiben meg is hirdetett fergeteges újításként a közösségi médiában. A javaslat elfogadása és megvalósítása hatalmas sikert hozott a pizzériának. Az első hónapban az amerikai ízvilágú pizza lett a legtöbbet eladott ételük, és olyan sokan keresték, hogy azóta már felvették állandó étlapjukra is. Az elmúlt 1 év tapasztalatai azt mutatják, hogy rengeteg új vevőt szereztek a hagyományoktól elszakadó kreációval, melynek népszerűsége azóta is töretlen, még mindig ebből a pizzából rendelik a legtöbbet. A francia ízvilágú pizza azonban nem aratott sikert, hamar kiderül, hogy a vendégeknek nem nyerte el a tetszését. A limitált ajánlatoknak pont ez a lényege, ha valami nem működik, nem kell erőltetni, egyszerűen csak az ajánlat végén le kell venni az étlapról, és arra fókuszálni, ami valóban pénzt hoz a konyhára! Segítségünkkel a pizzéria ezzel az aprónak tűnő ötlettel, kevés befektetéssel és megfelelő marketinggel majdnem megduplázta a forgalmát.

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak