NTAK változások és új információk... 2

A mai napig nagyon sok kérdés merül fel a vendéglátóhelyek NTAK adatszolgáltatásával kapcsolatban, ezért felkerestük az NTAK munkatársait a partnereink és olvasóink által legtöbbet feltett kérdések alapján.

Ez a bejegyzés egy cikk sorozat második része. Ha még nem olvastad el az elsőt, ahol sok új információ derült ki az RMS konferencia alapján, akkor itt megteheted: NTAK változások és új információk.

Lesz türelmi idő január elseje után?

A válasz rövid és tömör volt. A jelenlegi jogszabály alapján nem lesz türelmi idő 2023.01.01. után. Az adatszolgáltatást minden olyan vendéglátó egységnek meg kell kezdenie legkésőbb eddig az időpontig, akik kötelezettek benne.

Milyen módon kell beküldeni a napi és heti menüket?

A válasz pedig: Menük esetében az értékesített termékek tételenkénti beküldése szükséges kategorizálva, megfelelő elnevezéssel.

Tehát ha van egy étterem ahol mondjuk van A és B menü, ami minden nap változik és tartalmaz egy levest, főételt és desszertet, akkor azt a következőképpen kell beküldeni: “Gulyásleves (A menü)”, “Csirkepaprikás (A menü)” és “Kakaós palacsinta (A menü)”. Azaz nem elég csak a menü neve, részletesen el kell küldeni az NTAK részére a benne lévő tételeket is.

Milyen módon kell beküldeni a menüket (pl.: hamburger menü)?

Válasz: Ahogy a korábbi válasznál érvényes, úgy ebben az esetben is, tételenként kell beküldeni a rendelést.

Tehát ha van egy hamburger menü, amihez jár egy választható 0.33-as üdítő és hasábburgonya, akkor azt tételenként kell elküldeni az NTAK felé a következő képen: “Hamburger menü”, “0.33l Coca-cola (Hamburger menü)” és “Hasábburgonya (Hamburger menü)”. Természetesen nem elég a hamburger menü elnevezés, azt is továbbítani kell, hogy milyen hamburgert kértek.

Kiegészítőket, extrákat és feltéteket el kell küldeni az NTAK felé?

Válasz: “Az NTAK számára statisztikai szempontból minden értékesített vagy hozzáadott tétel releváns”.

Tehát ha például egy pizzára kérnek extra feltétként kukoricát, akkor azt is továbbítani kell az NTAK felé. Ha egy főételhez krumplipürét vagy rösztit kérnek, akkor azt is továbbítani kell.

Mi változott?

Összességében a régi információk nem változtak, de pontosításra kerültek. Az NTAK számára minden értékesített adat releváns, ezért mindent el kell küldeni. Azok akik éttermi szoftvert használnak, könnyű dolguk van, mert ezeket eddig is fel kellett ütni a POS rendszerbe, hogy pontos képet kapjanak a raktárkészletről vagy forgalomról.

Az Orsys éttermi szoftvernél törekedtünk arra, hogy a lehető legkevesebb extra munkával működhessen az adatszolgáltatás. Például pizzéria partnereink már évek óta ütik fel a vásárló extra kéréseit extra feltétek esetén (nem pedig egy megjegyzésként), ezért náluk a működési folyamat nem változik. Felütés után a rendszer automatikusan továbbítja az NTAK számára a szükséges adatokat és nincs vele további teendő.

Ha még nincs éttermi szoftvered és szeretnél egy profi és könnyen kezelhető rendszert, nézd meg a részletes leírásokat vagy jelentkezz egy ingyenes bemutató kérésére.

Amennyiben hasznosnak találod cikkeinket, iratkozz fel hírlevelünkre és azonnal tájékoztatunk, nehogy lemaradj valamiről. Ezek mellett oszd meg ezt a cikket ismerőseiddel, akiknek szüksége lehet rá.

Did you like the article and find it useful? Share it with your friends too!
Facebook
Twitter
Linkedin

Do you need professional software?

The Orsys restaurant software was invented just for caterers like you!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It is simple to use and easy to learn.
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It provides professional solutions of all sizes,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It saves time and energy for you and your colleagues.

Try it without obligation and ask for our free demo.

Get a free demo
Are you interested in catering?

Enter your e-mail address and be the first to receive the latest news, important events and useful knowledge.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Related posts
Hasonló tartamak