Az ünnepek után a vendéglátásban dolgozók számára aligha van idő pihenésre. Az új év máris egy komoly kihívást hozott magával, a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) felhasználásának szabályozásában történt változással. Az új rendelet ugyanis jelentős forrásokat vonhat el a vendéglátástól. Nézzük, mit érdemes tudnod az új helyzetről, és hogyan készülhetsz fel rá!
Mi változott pontosan?
A 390/2024. (XII. 11.) Kormányrendelet alapján 2025-től a SZÉP Kártya egyenlege bizonyos feltételek mellett otthonfelújításra is felhasználható. Ez azt jelenti, hogy a kártyatulajdonosok nemcsak vendéglátásra, szállásra vagy rekreációra fordíthatják az egyenlegüket.
Részletek:
- Maximális felhasználható összeg: Az otthonfelújításra elkölthető összeg legfeljebb a kártyán 2025. január 1-jén rendelkezésre álló egyenleg, illetve az év során jóváírt összegek 50%-a lehet.
- Példa: Ha valaki 200.000 forintot tart a kártyáján az év elején, és az év során további 300.000 forintot kap rá, akkor 250.000 forintot fordíthat lakásfelújításra, ami a teljes 500.000 forint felének felel meg.
Új felhasználási helyszínek:
Az otthonfelújításra szánt összeget csak meghatározott tevékenységi körű üzletekben lehet elkölteni, például:
- építőanyag- és festéküzletekben,
- bútor- és világítástechnikai boltokban,
- padlóburkolatot forgalmazó üzletekben.
Miért érinti ez hátrányosan a vendéglátást?
Eddig a SZÉP Kártya forgalmának jelentős része a vendéglátásban realizálódott. Az új szabályozás viszont elterelheti a források egy részét erről a területről, hiszen mostantól a kártyabirtokosok más prioritások szerint is elkölthetik az egyenlegüket.
Mit tehetünk, hogy alkalmazkodjunk?
Az ilyen változások mindig megkívánják, hogy rugalmasan és gyorsan reagáljunk. Az alábbi néhány ponttal ebben szeretnék segíteni Neked!
A SZÉP Kártyás fizetések szerepének megértése
Először is, tudnunk kell, mekkora szerepe van jelenleg a SZÉP Kártyás fizetéseknek az éttermünk bevételeiben. Ez nemcsak abban segít, hogy jobban értsük az előttünk álló kihívásokat, de lehetőséget ad arra is, hogy célzott stratégiákat dolgozzunk ki. Az ORSYS Éttermi Szoftver statisztikai modulja valós idejű adatokat nyújt, amelyekkel könnyedén nyomon követhetjük a SZÉP Kártyás tranzakciók arányát és alakulását. Ezáltal pontos képet kaphatunk arról, hogy mit jelent számunkra az új helyzet.
Célzott promóciók és akciók
A SZÉP Kártyával fizető vendégek számára időszakos kedvezményekkel ösztönözheted a költést. Egy jól időzített akció nemcsak bevételt hoz, de erősíti a vendégeink lojalitását is. Gondolj például exkluzív menüajánlatokra vagy például valamilyen „SZÉP Kártya bónusz” hűségprogramra.
Digitális marketing és közösségi média aktivitás
Most még fontosabb, hogy aktívan jelen legyél a közösségi médiában. Indíts célzott kampányokat, amelyekben kiemeled a SZÉP Kártyás fizetést és az ehhez kapcsolódó esetleges további kedvezményeket. A Facebook és az Instagram kiváló felületek arra, hogy promóciókat és eseményeket hirdess, amelyek a meglévő vendégeket is ösztönzik a visszatérésre. A témában több oktató jellegű cikket is írtunk már, ajánljuk, hogy olvasd el a Facebook marketingről szóló sorozatunkat.
Új célcsoportok elérése
Ha a SZÉP Kártyás vendégek aránya csökken, érdemes lehet új célközönségeket megcélozni, hogy betöltsd a hézagokat. Az online marketing, különösen a közösségi média marketing ebben is segítségedre lesz.
Technológiai fejlesztések
A modern éttermi szoftverek, mint az ORSYS, lehetőséget adnak arra, hogy egyszerűsítsük az adminisztrációt, optimalizáljuk a készletgazdálkodást, és csökkentsük a működési költségeket. Ezek a fejlesztések hosszú távon is versenyelőnyt jelentenek, így könnyebb lesz elviselni az olyan hirtelen jelentkező negatív hatásokat, mint amilyen az új kormányrendelet.
Összegzés
Az idei év máris egy jelentős nehézséggel veszi kezdetét, amelyet ráadásul nem tudunk egyetlen mozdulattal megoldani. A SZÉP Kártyás fizetések csökkenését nem lehet teljesen elkerülni, de okos stratégiával minimalizálhatjuk a veszteségeket, és akár új célcsoportokat is megszólíthatunk és bevonzhatunk. A megfelelő technológiai háttér és tudatos döntések szerepe pedig tovább nő.