Vendéglátóként hogyan szerezz több értékelést a Google profilodra

A legtöbb étterem tulajdonos nincs tisztában azzal, mennyire fontosak a mai világban az értékelések. A potenciális vásárlók többsége azt az éttermet választja, aminek a legtöbb értékelése van. Meglepő de jól olvastad, nem feltétlen az a legfontosabb, hogy 5 csillagos legyen a vendéglátó helyed, hanem az, hogy több értékelésed legyen.

A felmérések alapján, furcsállják a vevők, ha valakinek csak tökéletes értékelése van és azt gondolják, biztos valami sumákolás történt.

A több értékelés nem csak több vásárlót eredményez, de jobb helyezést is a Google keresőben, sőt, nagyobb hírnevet is a márkának.

Megkérdeztünk marketing és SEO szakembereket, milyen trükkök vannak a tarsolyukban, amivel könnyedén növelheted az értékelések számát. Most ezt a 5 trükköt szeretnénk veled is megosztani.

Kérd az értékeléseket, nem jönnek maguktól

A látogatók nagyon ritkán értékelik a Google cégem profilodat, de ilyenkor is az esetek többségében negatív értékelést kapsz. Ez egész egyszerűséggel azért van, mert ha valamivel elégedettek vagyunk azt ritkábban hangoztatjuk, mintha problémánk lenne. Ezért is olyan rossz, ha kevés értékelésed van, mert néhány vásárló aki bal lábbal kelt fel, durván le tudja rontani a csillagaidat.

Ha nem tudod mit kezdj a negatív értékelésekkel, akkor olvasd el az erről szóló cikkünk: Étteremként hogyan reagálj a negatív értékelésekre.

Nagyon sok lehetőséged van új értékeléseket kérni a profilodra: kérheted manuálisan e-mailben vagy SMS-ben a vevőktől, de akár személyesen is miután végeztek az étkezéssel. A lényeg, hogy kérned kell.

A legegyszerűbb módja, ha nem csak szóban említed meg a vevőnek (legyen az betérő vendég tájékoztatása étkezés után a pincérek által vagy az étel átadásakor a futár által), hanem még a blokkra is ráírod: “Köszönjük, hogy nálunk étkeztél, kérjük értékelj minket az online profilokon!”, vagy “Jó étvágyat kívánunk, ha elégedett voltál az étellel ne felejtsd el megosztani a Google és Facebook profilunkon”. Az Orsys éttermi szoftvertben van külön egy beállítás, ahol ezeket megjelenítheted az összesítő vagy futár blokkon.

Ne csak kérd, használj utánkövetést

Szép dolog, ha egyszer megkéred a kedves vevőt az értékelésre, de a mai rohanó világban ez nem lesz teljesen elég. Persze így is fognak értékelni, de nem mindenki. Ha már egyszer küldtél e-mailt vagy SMS-t, akkor érdemes utánkövetni. Ez egy új helynél lehet manuális, de nagyobb volumenben túl sok időt emészt fel.

Érdemes lehet akár helyben megkérni a vevőket, hogy iratkozzanak fel a hírleveleidre, hogy később mondjuk egy Salesautopilot alkalmazással automatikusan küldhess leveleket. Persze ajánlj valamit a feliratkozásért cserébe, például 10% kedvezményt.

Egy tipp, ha helyben kiszolgálást használsz. Készíts a Sapi rendszerében egy hírlevél listát és a linkjét mentsd ki QR-kódként. Mikor vásárolnak a vevők, hívd fel a figyelmüket, hogy ha beolvassák ezt a QR-kódot és feliratkoznak a hírlevélre, akkor ezt és ezt kapják ajándékba. És már többet nem is kell foglalkozni vele.

Használj profi éttermi honlapot

Az Orsysnál több mint 10 év tapasztalatát gyűjtöttük össze, hogy egy igazán tökéletes rendszert készítsünk minden éttermi partner számára. Ha fogadsz elviteles vagy kiszállítós rendeléseket, akkor ez a felület neked való. Minden terhet leveszünk a válladról, legyen az üzemeltetés, szerver, frissítések, jogi megfelelés, de ezek mellett még a forgalmad is megnöveli és keresőoptimalizált.

Ezek mellett egy ilyen online weboldal akkor működik jól, ha automatikusan küldi az értékelés e-maileket minden rendelés után. Így rövid idő alatt óriási mennyiségű pozitív értékelést gyűjthetsz. És hogy miért ilyen hatásos? Egyszerű: rendelés után amikor már megkapta és elfogyasztotta az ételt, megy egy értékelés e-mail. Ha pedig 1-2 napon belül nem értékel, akkor egy utánkövető e-mail is. Így teljesen automatikusan meg van oldva az első kettő tanács és még pénzt is keresel vele.

Ráadásul egy ilyen honlappal a saját felületeden megjelenítheted az értékeléseket, amit a saját rendszered dolgoz fel. Ha van egy problémás ügyfél akivel sehogy nem tudsz megegyezni, akkor törölheted az értékelését, amit más felületeken nem tudsz megtenni. De figyelj rá, ezt csak akkor szabad használni, ha nem megfelelő szavakat használ az értékelő vagy hamisat állít rólad és az ételekről.

Szórólap és kupon

Ha már egyszer betért az éttermedbe egy vásárló, akkor mit csinálsz azért, hogy vissza is térjen? Vagy ha kiszállítós étterem vagy, hogyan ösztönzöd, hogy legközelebb is tőled rendeljen? Ha a válaszod, hogy semmit nem teszel, akkor nagyon gyorsan változtatnod kell. Eddig sem volt egyszerű az éttermesek élete, de most aztán még nehezebb lesz. A versenytársaid fejlődni fognak és ha te nem lépsz, akkor le is maradsz, sőt a legrosszabb esetben be is zárhatsz! (Van már profi éttermi szoftvered? Ha nincs akkor ebben is lépned kell, kattints ide és nézd meg a javaslatunk)

Partnereinknek szoktuk javasolni, hogy készítsenek egy apró szórólapot. De ez nem egy egyszerű étterem szórólap! Ezen nincs étlap. A lényeg: Megköszönöd a vásárlást és felajánlasz neki egy kedvezményt a következő vásárlására. Mindegy hogy micsodát, lehet ez ajándék desszert, vagy 500 ft kedvezmény ha bemutatja a szórólapot. Viszont a hátoldalán megkérheted, hogy mondja el másoknak is mit gondol rólad. Oda teszed a Google cégem profilod QR kódját és már kész is vagy. Nem elég, hogy visszatérő vendégeket teremtettél de még értékeléseket is szereztél. A legszebb, hogy minimális a költséged és mindenfajta vendéglátós használhatja. Ha szeretnél profi grafikát, keress meg bennünket és szuper munkatársaink készségesen segítenek.

Bátoríts másokat az aktivitásoddal

Mikor a vásárlók böngészik a Google cégem profilod, azt is megfogják nézni, reagálsz-e az értékelésekre. Ha azt látják, hogy egyik válaszod sem sablonos, azzal bátorítani fogod az új értékelőket is, hogy igenis megéri leírni a véleményét, mert olvassátok és fontos számotokra.

Minden értékelésre egyesével érdemes válaszolnotok, legyen az pozitív vagy negatív. Üzenetek írása közben figyeljetek arra, hogy ne legyen sablonos és túl száraz.

Ha reagálsz az értékelésekre azzal eléred, hogy több értékelés legyen a profilodon és még többen elmondják a véleményüket rólad. Ez főleg igaz a rossz értékeléseknél. A potenciális vevők látni akarják, hogy foglalkozol a problémákkal és megoldjátok azokat. Ha még a törekvést se látják, hogyan bízzanak meg benned?

Kevés a vásárlód? Nem elég a bevételed? Olvasd el kifejezetten éttermek részére összeszedett részletes tájékoztatónk, hogy hogyan marketingezd az éttermed instagrammon.

Did you like the article and find it useful? Share it with your friends too!
Facebook
Twitter
Linkedin

Do you need professional software?

The Orsys restaurant software was invented just for caterers like you!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It is simple to use and easy to learn.
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It provides professional solutions of all sizes,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    It saves time and energy for you and your colleagues.

Try it without obligation and ask for our free demo.

Get a free demo
Are you interested in catering?

Enter your e-mail address and be the first to receive the latest news, important events and useful knowledge.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Related posts
Hasonló tartamak