Régi-új ismerős: a Google Cégem – 2. rész

Remélhetőleg minden rendben ment, megkaptad a várva várt „zöld jelzést” és sikeresen hitelesítették a Google Cégem profilod. A cikksorozatunk első részében átbeszéltük, hogy miért fontos egy vendéglátó helynek Google Cégem profilt létrehoznia, illetve átnéztük az alapvető beállításokat és eljutottunk egészen a profil igazolásáig. Ebben a részben a sikeres, aktív profilkezelés „mikéntjébe, és hogyanjába” pillantunk bele, illetve átbeszélünk néhány gyakran felmerülő kérdést is, a Google Cégemmel kapcsolatban.

A siker kulcsa: profilod aktív kezelése

Az aktív Google Cégem profilkezelés kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy vendéglátóhelyed az online világban is sikeresen működjön. Az információk folyamatos frissítése, az új tartalmak gyakori megosztása, a képek és egyéb vizuális anyagok alkalmazása, valamint a felhasználói értékelésekhez való proaktív hozzáállás mind-mind olyan tevékenységek, amelyek elősegítik a vásárlói lojalitás növekedését és vállalkozásod megbízhatóságának javítását.

Információk frissítése: Ez talán a legfontosabb mind közül, hiszen a kardinális információk folyamatos frissítésének elhanyagolásával a legfontosabb „kommunikációs kaput” zárod magadra. Ha például változik a nyitvatartási időd, legyen az állandó vagy időszakos változás (például egy ünnepi időszak miatt), ezt mindenképpen érdemes tudatnod a felhasználókkal, vagyis a potenciális vendégeiddel. Nincs annál rosszabb, mint amikor a vendég éhesen megjelenik az éttermednél, mert a Google Cégem profilod alapján azt látja, hogy nyitva tartasz, miközben egy felújítás miatt két hétre bezártatok. Rossz gyakorlat, rossz marketing, pedig könnyű elkerülni, csupán néhány kattintás az egész.  

Vásárlói értékelések kezelése: Ez is van olyan fontos, mint az információk folyamatos frissítése. Ezen a téren többféle negatív gyakorlatot is tapasztaltunk már. Talán a legrosszabb, amikor egyszerűen figyelmen kívül hagyják a véleményeket, vagyis az adott vendéglátóhely nem válaszol semmire. Az érdektelenség, illetve az inaktivitás látszatát kelti. Még meg is lehetne úszni, ha kizárólag pozitív vélemények érkeznének, de soha nem ez a helyzet, hiszen mindenkinek van rosszabb napja, Neked is, és a kedves vendégnek is. A pozitív véleményekre röviden, megköszönve azokat, mindig érdemes válaszolni: arassuk le a babérokat! A negatív kommentekre viszont azt mondanánk, hogy kötelező válaszolni, de sajnos sokan nem, vagy rosszul teszik. Az alapvetés az, hogy mindenképp válaszolj és soha ne érződjön a válaszodon düh vagy sértődöttség. Soha ne válaszolj „visszakézből”, inkább hagyd leülepedni és csak akkor válaszolj, amikor már elpárolgott az érzelmi töltet, esetleg add ki a feladatot kommunikációs kollégának, ha megteheted. Ezzel a témával egyébként részletesen is foglalkoztunk, az erről szóló cikket itt éred el: Hogyan reagálj a 3 negatív értékelési típusra étteremként.

Fényképek és videók hozzáadása: A Google Cégem profilon keresztül nem csak rendszeres bejegyzéseket tehetsz közzé, hanem vendéglátó helyed, a rendelhető ételek, a termek, események stb. fényképeit és videóit is megoszthatod. Az igényes, profi vizuális anyagok kulcsszerepet játszanak abban, hogy felkeltsd az ügyfelek érdeklődését és hatásosan bemutasd, mi teszi egyedivé a vendéglátóhelyeteket. A videók tekintetében ajánlott rövidebb, 20-30 másodperc hosszúságú tartalmakat készíteni, ennyi időbe még belefér egy „tartalmasabb” anyag, ugyanakkor nem veszítjük el a felhasználók figyelmét. Mi ki szoktuk emelni, hogy ez az általában marketing szakemberek által javasolt időintervallum nem szentírás. Van olyan anyag, van olyan szituáció, van olyan videó, ami igenis több időt érdemel és jobban le is köti a felhasználók figyelmét. Azonban a Google Cégem esetében ez a 20-30 másodperces ajánlás egyben technikai követelmény is, hiszen a Google Cégemre maximum 30 másodperces videókat tölthetünk fel.

A fotókra vonatkozó irányelvek, részletesen:

  • Formátum: JPG vagy PNG.
  • Méret: 10 kB és 5 MB között.
  • Javasolt felbontás: 720 képpont magasság, 720 képpont szélesség.
  • Minimális felbontás: 250 képpont magasság, 250 képpont szélesség.
  • Minőség: magas minőség, jól fókuszált fotó, kevés utómunka, kevés szűrő használat.

A videók feleljenek meg a következő követelményeknek:

  • Időtartam: legfeljebb 30 másodperc
  • Fájlméret: legfeljebb 75 MB
  • Felbontás: legalább 720p

Bejegyzések: A Google Cégem platformon keresztül lehetőségünk van olyan bejegyzéseket publikálni, amelyek megjelennek a felhasználóknak a Google keresési eredményei között. Ezek a bejegyzések lehetővé teszik vendéglátóhelyed számára, hogy rendszeresen friss, érdekes tartalmakat ossz meg, legyen szó egy új fogásról, menüről, közelgő eseményről, vagy az új chef kolléga bemutatásáról stb. A bejegyzésekhez képek, cselekvésre ösztönzők (CTA-k) és saját weboldalunkra mutató linkek is beilleszthetők.

Hogyan adjuk hozzá vállalkozásunkat a Google Térképhez?

A Google Cégem profil létrehozásakor vendéglátó helyed automatikusan hozzáadódik a Google Térképhez is. Ez növeli annak esélyét, hogy az emberek térképes keresések során rád találjanak. Itt csak annyit emelnénk ki újra, hogy a helyadatokat a regisztráció során pontosan kell megadni, ezt inkább kétszer ellenőrizd le, mint hogy rossz adat kerüljön be.  

A Google Cégem fiók optimalizálása

Kulcsszavak használata: Használj releváns kulcsszavakat a vendéglátóhelyed leírásában és a bejegyzésekben, hogy javítsd a keresésekben való láthatóságod.

Interakció az ügyfelekkel: Válaszolj gyorsan és rendszeresen a vendégeid kérdéseire és értékeléseire.

Rendszeres frissítések és bejegyzések: Lásd el a fiókod rendszeres bejegyzésekkel, amelyek információkat nyújtanak az új menüről, rendezvényekről vagy bármilyen változásról.

Gyakran ismétlődő kérdések

Kikapcsolhatóak-e az ügyfélértékelések a Google Cégem profilomban? Az ügyfélértékelések kikapcsolása alapvetően nem lehetséges, mivel azok fontos részét képezik a Google Cégem szolgáltatásnak. Elsősorban pozitív és profi kommunikációval lehet jól menedzselni a vendégértékeléseket és megfigyelhető, hogy minél több pozitív vélemény halmozódik fel egy oldalon, annál kisebb az esélye negatív vélemények megjelenésének (ennek bizonyára van pszichológiai alapja, az emberek általában nem szeretnek a kisebbséghez tartozni a véleményükkel). Ugyanakkor előfordulhat olyan eset, amikor objektíven és megalapozottan minősíthető „igazságtalannak” vagy alaptalannak egy vélemény. Például abban az esetben, amikor a vendég nem rólunk, hanem egy másik vendéglátóhelyről akarta megírni a véleményét, de mégis hozzánk tévedt vele (ilyen előfordul). Ebben az esetben lehet felülvizsgálatot kérni a Google-től, azonban senkit nem szeretnénk azzal áltatni, hogy ez egy egyszerű és gördülékeny folyamat. Ehhez a Google is ad egy részletesebb útmutatót (https://support.google.com/business/answer/4596773).

Mi a teendő, ha vállalkozásom helytelen lokációval jelenik meg a Google Térképen? Jelentsd a hibát a Google Cégem fiókodon keresztül, és kövesd az utasításokat a helyes cím megadásához. Azonban ezt a hibát jobb elkerülni, sok vesződségtől mentjük meg magunkat, ezért is emeltük ki, hogy a hely megadásánál légy figyelmes és körültekintő.

Mennyi idő alatt jelenik meg a Google Cégprofilom a keresési eredmények között? A profil aktiválása és az igazolási folyamat befejezése után általában pár napot vesz igénybe, mire a profil megjelenik a keresési eredményekben.

Mi a teendő, ha a vállalkozásom elköltözik vagy bezár? Frissítsd a címet és a kapcsolódó információkat a Google Cégem fiókodban. Ha a vendéglátó helyed bezár, a Google Cégem profil szüneteltetését vagy törlését is választhatod.

Záró gondolatok

A Google Cégem használata lényegében elengedhetetlen minden vendéglátóhely számára, amely szeretné növelni online jelenlétét és aktív kapcsolatot tartani vendégeivel. Egy jól karbantartott, folyamatosan optimalizált Google Cégem profil segít abban, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül, növeld a láthatóságod és javítsd az ügyfélélményt. Az online világban való láthatóság és elérhetőség kulcsfontosságú a vendéglátóiparban, és a Google Cégem egy olyan erőteljes eszköz, amely hatékonyan segít ennek elérésében. Reméljük, hogy ezzel a cikkel is sikerült értékes tudásanyagot biztosítanunk számodra! 😊

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak