A Google Cégem (Google My Business) egy olyan ingyenes eszköz, amelyet a Google hozott létre annak érdekében, hogy a vállalkozások könnyedén kezelhessék online jelenlétüket a Google keresőben és a térképen. Ha eddig nem regisztráltál, biztosak vagyunk benne, hogy a cikkünk elolvasása után Te is levonod majd a konzekvenciát: szükséged van Google Cégem profilra.
Miután átrágod magad a regisztráció bonyodalmain, és – a cikkünk segítségével – már hatékonyan is használod, akkor ez az ingyenes eszköz garantáltan segíteni fog, hogy az emberek megtaláljanak, amikor például „közeli” étterem után kutatnak. Amikor valaki beírja a Google keresőbe, hogy "pizza a közelben", és a Te pizzériád már szerepel a Google Cégemben,akkor jó eséllyel találkozni fogsz az éhes vendéggel.
De lássuk tételesen is, hogy miért hasznos Neked a Google Cégem!
Növeli a láthatóságod: Amikor valaki a Google keresőben kutat étterem, kávézó, pizzéria stb. után, a Google Cégem segítségével a Te vállalkozásod is jobb eséllyel jelenik meg a keresési eredmények között. Ez különösen fontos azoknak az új vagy kisebb vállalkozásoknak, akiket kevesen ismernek és még nem támaszkodhatnak a törzsvendégeikre, esetleg nem a legforgalmasabb lokációkban helyezkednek el.
Informálhatod a vásárlóid: Fontos adatokat (például a pontos címet, nyitvatartási időt, telefonszámot, vagy akár a menüt stb.) oszthatsz meg a potenciális vendégeiddel. Sőt, akkor igazán ütős egy Google Cégem fiók, ha ezeket az adatokat folyamatosan frissíted is, aktualizálod. Így például, a Te vendégeid tudni fogják, amikor technikai okok miatt néhány napig zárva tartasz, így nem érkeznek meg hozzád éhesen, és távoznak csalódottan.
Visszajelzéseket kérhetsz: Gondolj bele, milyen sokat jelent, amikor egy ismerősöd jó szívvel ajánl neked egy szolgáltatót. Sokkal magabiztosabban fogod kipróbálni, ha valaki már megtette előtted és megosztotta veled a pozitív tapasztalatát. A Google Cégem fiókodban a vendégek megírhatják a véleményüket, ezzel pedig meghozhatják mások kedvét is ahhoz, hogy betérjenek hozzád (olvasd el a cikkünk arról, hogyan szerezz több értékelést a Google profilodra). Azonban a vélemények nem mindig lesznek pozitívak, ez természetes, neked és persze a kedves vendégnek is lehet rossz napja. Azonban mi azt javasoljuk, hogy egy-egy rossz vélemény miatt ne fordíts hátat ennek a szuper eszköznek. Inkább tanuld meg kezelni a negatív kritikát és egy jól megfogalmazott, kedves, korrekt válasszal akár előnyödre fordítani azt. Hiszen a Te válaszod is ugyanúgy nyilvános, mindenki számára olvasható lesz. Mivel tudjuk, hogy a visszajelzések kezelése kényes, ugyanakkor fontos feladat, ezt a témát részletesebben is körbejártuk a következő cikkünkben: Hogyan reagálj a 3 negatív értékelési típusra étteremként.
Fényképek és videók megosztása: A digitális első benyomás ma már különösen fontos. A Google Cégem fiókod beindítása utána Te magad is tölthetsz fel profi képeket és videókat, akár az étteremről, az ételekről, magáról az étlapról, egy-egy eseményről, vagyis bármiről, amiről úgy gondolod, hogy csábító lesz a vendégeid számára. Ezen túl azonban vendégeid is tölthetnek fel képeket. a nálatok eltöltött időről és hasonlóan a véleményekhez, ez is egy kiváló lehetőség arra, hogy a vendégeid „vigyék a híred”. A profi fotók sokat segíthetnek az éttermed imázsának alakításában, erősítésében, viszont a vendégek által készített egyszerű, telefonos fotóknak is megvan a maguk szerepe az imázsépítésben. Ez utóbbiak sokkal közvetlenebbek, így segítenek kialakítani azt az „otthonosság” érzetet, amiért újra és újra visszajárnak hozzád és a törzsvendégeid lesznek.
Statisztikák a vendégeid jobb megértéséhez: Egy aktív, jól működő Google Cégem fiókból fontos adatokat is kinyerhetsz az éttermedről, amelyeket vissza tudsz forgatni az eredményességed növelésébe. Hányan kerestek rá az éttermedre, milyen kulcsszavak alapján, honnan érkeztek a vendégek, melyik kép érdekelte őket a leginkább stb.
Így hozz létre saját Google Cégem profilt
Most, hogy leírtuk miért hasznos a Google Cégem, itt az ideje, hogy regisztráljunk! A Google Cégem profil létrehozása egy többlépcsős folyamat, amely a következő lépéseket foglalja magában.
Regisztráció: Látogass el a Google Cégem weboldalára (ehhez kattints erre a linke: https://www.google.com/business/), és jelentkezz be egy meglévő Google-fiókkal, vagy, ha még nem rendelkeznél ilyennel, akkor hozz létre egyet a kezdés előtt. Sikeres regisztráció után lépj be a fiókodba és válaszd a „Vállalkozás hozzáadása” lehetőséget. Innentől a rendszer értelemszerűen végig vezet a regisztrációs folyamaton, de a fontosabb elemekre mi is kitérünk.
Vállalkozás neve: Add meg a vállalkozásod hivatalos nevét. Fontos, hogy ez megegyezzen azzal a névvel, amelyet vendégeid is ismernek.
Kategória: Válaszd ki azt a kategóriát, amely legjobban leírja vállalkozásod (pl. étterem, kávézó, stb.).
Helyszín: Add meg a vállalkozásod címét. Ez a cím jelenik meg a Google Térképen és segíti a vendégeidet a helyszín megtalálásában. Éppen ezért erre különösen figyelj és mindenképpen pontos címet adj meg.
Kiszállítási terület: Ha pl. házhoz szállítást is nyújtasz, itt adhatod meg ezeket az adatokat. Ez azonban nem kötelező.
Kapcsolattartási adatok: Add meg az éttermed telefonszámát és weboldalát, ahol az ügyfelek elérhetnek.
Nyitvatartási idő: Tájékoztasd a vendégeidet arról, hogy milyen időintervallumban vagytok nyitva.
Fényképek hozzáadása: A képek, ahogy arra korábban már kitértünk, nagyon fontosak a vendéglátóhelyek számára. Tölts fel magas minőségű, lehetőleg profi képeket, amelyek bemutatják a menüsorod, az enteriőrt, a stílust, amelyet képviseltek és a hangulatot.
További részletek: Itt adhatod meg az étel- és italkínálatot, különleges ajánlatokat, vagy bármely egyedi jellemzőt, amely megkülönböztet más vendéglátóhelyektől.
Az első résszel megvagyunk, jöhet a jól megérdemelt kávészünet! 😊
Ha készen állsz a folytatásra, és sikerült elkészítened a profilod, következik az igazolási folyamat.
A Google Cégem tulajdon igazolása
A profilod igazolása kritikus lépés a hitelesség és a láthatóság szempontjából. Az igazolás többnyire a következőképpen történik:
Igazolókód Igénylése: Első lépésként válassz egy igazolási módot a rendelkezésre álló opciók közül. Az igazolókódot e-mailben, telefonon vagy postai úton is kérheted. A leggyakoribb módszer,amikor a Google egy „képeslapon” küldi el az igazolókódot, ami egy 5-6 karakterből álló egyedi kódot tartalmaz. Ennek a postai úton történő megérkezése általában 5-10 napot vesz igénybe. Bizonyos esetekben a Google azonnali igazolást is kínálhat. Ebben az esetben szükséges, hogy a regisztráció során megadott e-mail cím és telefonszám már legalább 2-3 napja elérhető legyen a vállalkozás weboldalán. Továbbá szükséges, hogy a Google Analytics és a Google Search Console hozzá legyen kapcsolva a weboldalunkhoz és ahhoz az e-mail címhez, amellyel a Google Cégemen regisztráltál.
Igazolókód begépelése: Amikor megérkezik az igazolókód, azt az ennek megfelelő mezőbe kell beírnod a Google Cégem fiókodban.
Adatok ellenőrzése: Miután megadtad az igazolókódot, a Google elvégzi az adatok ellenőrzését. Amennyiben a megadott információk megegyeznek a rendszerben már meglévő vállalkozási adatokkal, a profilunkon megjelenik az „Igazolt” jelzés.
Szuper, a nehezén túljutottunk, ha minden jól ment, már dolgoznak a Google fogaskerekei, nagy erőkkel vizsgálják az igénylésed jogosságát és hamarosan megjutalmaznak egy „igazolt” Google Cégem profillal! Ha ez megtörténik, akkor bele is vághatunk a profilod sikeres, aktív kezelésének „mikéntjébe, és hogyanjába” illetve átbeszélünk néhány gyakran felmerülő kérdést is, a Google Cégemmel kapcsolatban.
Mire beérkezik a „zöld jelzés” a keresőóriástól, mi már itt várunk a bejegyzés második részével!